Skip to content

Positief het nieuwe seizoen in!

Een voetbalseizoen vliegt voorbij, een seizoen dat in maart abrupt wordt afgebroken is helemaal zo voorbij . De businessclub van SDC Putten is een soort thermometer van de lokale en regionale economie. Ups en downs, waar u als ondernemer mee te maken heeft, raken ons ook. De coronacrisis ging ook zeker Putten niet voorbij, aan de andere kant was het ook wel mooi om te zien, hoe flexibel en vindingrijk ondernemers zijn om bedreigingen om te buigen in kansen.

Terugblik

We kijken met dubbele gevoelens terug op het afgelopen seizoen. Aan de ene kant met een heel goed gevoel, omdat we ervan overtuigd zijn dat we goed op weg waren om de doelstellingen van onze stichting te behalen . Aan de andere kant natuurlijk het katterige gevoel, dat we van de ene op de andere dag onze activiteiten moesten beëindigen, terwijl we net zo lekker op weg waren. Tijdens de thuiswedstrijden van ons eerste elftal, was het gezellig druk in onze businesslounge en heerste er een prima sfeer. Op de ledenvergadering, in november vorig jaar, lanceerden we een plan om ons ledenbestand nog verder uit te breiden en onze mogelijkheden te verruimen. Dit plan werd door de leden enthousiast ontvangen en een aantal leden zegden spontaan hun medewerking toe om dit plan ten uitvoer te brengen. De wervingscommissie werd uitgebreid, er werd een leaflet gemaakt waarmee we op pad konden. In de eerste maanden van 2020 werden de eerste resultaten van dit plan zichtbaar. Bij de thuiswedstrijden in januari en februari van dit jaar konden meerdere nieuwe businessclub leden welkom worden geheten.

Voor de thuiswedstrijden in maart en april hadden we een aantal afspraken staan met geïnteresseerde ondernemers om geheel vrijblijvend sfeer te komen proeven in onze businesslounge. De lockdown gooide roet in het eten en maakte een plotseling einde aan onze activiteiten. Leuke en aantrekkelijke zaken zoals bijvoorbeeld het jaarlijkse dagje uit, moesten worden afgeblazen, dat was erg jammer.

Voorzitterswissel

Kasper van Kekem heeft een aantal jaren met veel energie en enthousiasme de functie van voorzitter van onze stichting ingevuld. Door veranderende werkomstandigheden was Kasper helaas niet meer in staat, de tijd die het voorzitterschap vraagt, vrij te maken. Wij zijn Kasper zeer erkentelijk voor zijn inzet in de afgelopen jaren. Gelukkig hebben we oud gediende Jan Hoogebeen bereid gevonden de voorzittershamer van Kasper over te nemen en de kar van de businessclub te gaan trekken. Natuurlijk wensen we Jan daarbij heel veel succes!

Vooruitblik, samen de schouders eronder

Ook nu, bij aanvang van het nieuwe seizoen, hebben we nog te maken met protocollen en regelgeving waar we ons aan moeten houden en die ons beperken in onze mogelijkheden. We gaan echter niet bij de pakken neer zitten, maar kijken vooral naar de zaken die nog wel kunnen en zullen de mogelijkheden die er zijn optimaal benutten.

We zijn er van overtuigd dat we elkaar als businessclub en lokale en regionale ondernemers, juist nu harder nodig hebben dan ooit. Wij willen zeker nu een platvorm bieden, waar ondernemers op zaterdagmiddag even kunnen ontspannen, elkaar kunnen ontmoeten, kunnen netwerken en profijt kunnen hebben van de ervaringen en successen van collega ondernemers.

Klanten van ondernemers zijn goed te vergelijken met voetbalsupporters. Elke voetbalclub heeft een aantal echte die hard supporters, die zowel in goede als in slechte tijden de wedstrijden van hun club bezoeken en hun team ondersteunen. Er zijn echter ook supporters die alleen komen wanneer er successen worden gevierd.
Zo werkt het ook in het bedrijfsleven, succes trekt mensen aan, mensen willen bij een winnend team horen. Het is daarom van groot belang dat we samen optrekken en elkaar waar mogelijk helpen, ondersteunen en positiviteit uitstralen.

Wij als businessclub zullen het komende seizoen nog meer dan anders onze activiteiten organiseren in samenwerking met onze leden en zullen er alles aan doen om juist de leden die het moeilijk hebben optimaal te laten profiteren. We zullen ons blijven inzetten om ons ledenbestand uit te breiden en onze mogelijkheden te vergroten, natuurlijk zonder minder aandacht aan onze bestaande leden te besteden.

Minder kwantiteit, meer kwaliteit

De regels die voor de horeca gelden, zijn ook op onze businesslounge van toepassing, hierdoor kunnen we bij thuiswedstrijden van ons eerste elftal, minder mensen verwelkomen in onze businesslounge, dan we gewend waren en graag zouden willen.

Onze gastheren zullen er echter alles aan doen om de gasten die er zijn een topmiddag te bezorgen. Wilt u de naamsbekendheid van uw onderneming vergroten en op een directe, maar informele manier in contact komen met collega ondernemers, dan nodigen wij u graag uit om , uiteraard geheel vrijblijvend, sfeer te komen proeven in onze businesslounge en u te laten informeren over de mogelijkheden die er zijn. U kunt daarvoor contact opnemen met onze commissieleden of een mail sturen naar: info@businessclubsdc.nl.

Back To Top